maandag, augustus 13, 2007

NMa zeg JA....

Het is zover. De NMa heeft de deal tussen Talpa en RTL goedgekeurd. Tien bestaat na 2 jaar (bijna) niet meer. Nog even en een groot deel van de Tien programmering is te zien bij RTL.

Het was een fantastisch avontuur waar ik met trots op terugkijk. Aan de afdeling Interactive heeft het zeker niet gelegen. Niet alleen zijn we zeer innovatief geweest in het gebruik van nieuwe media en hebben we een stevig bereik opgebouwd, ook hebben we in 2 jaar een break-even operatie neergezet.
Vergelijk ook ons bereik (volgens Alexa) eens met een aantal van onze concurrenten. Niet slecht voor een zender met 'slechts' 1 kanaal en een marktaandeel van 6 - 7%.

Ik schreef al eerder over de vele zaken die we hebben gerealiseerd. Voor een impressie bekijk dit filmpje ("Talpa is Interactive") eens. En we hadden nog allerlei mooie plannen voor nieuwe web 2.0 toepassingen, zoals bijvoorbeeld een applicatie waar gebruikers zelf hun video mash-up mee kunnen maken; iets dat al heel intensief gebeurt met 'onze content'.

Hoewel de meeste collega's op de afdeling nog ongeveer 2 weken te gaan hebben, gaan Edwin, Ton en ik nog 2 maanden door om alle zaken netjes af te handelen met onze leveranciers, adverteerders etc.

Ik ben (alvast) grote dank verschuldigd aan al mijn collega's en leveranciers voor hun tomeloze inzet en een fantastische tijd. Ik hoop (en weet zeker) dat we de komende jaren intensief zullen blijven samenwerken. De ervaring die jullie (en ik) hebben opgedaan binnen Talpa is goud waard, in welke industrie je ook gaat werken.

PS. Overigens, het goede nieuws is - hoewel er mensen zijn die daar anders over denken ;-) - dat De Gouden Kooi online gewoon in zijn huidige vorm (en op het bestaande Talpa platform) in de lucht blijft.

1 opmerking:

Anoniem zei

Toch: Boo! Voor mijn gevoel gaat het hierna toch weer wat langzamer met ontwikkelingen in online media in nl...
Ben benieuwd wat RTL oppakt van wat er al ligt, is toch ook zonde om dingen weg te gooien?

Al tip van de sluier wat je zelf gaat doen? ;)