maandag, augustus 13, 2007

BBQFacts verandert cross-media landschap

Zie onder: erg grappige post op BBQFacts, een parodie op MarketingFacts. Jammer dat Flabber er al weer mee stopt. Doet me denken aan de tijd dat Mr Tromp hier nog rondliep. Thop! ;-)

====== bron: BBQFacts ======

Hyves-API verandert cross-medialandschap

Nu mede-oprichter van Hyves en goede vriend Raymond Spanjar heeft beloofd dat de Hyves-API er eindelijk komt (zie ook het artikel over CTC), staan de adverteeerders te trappelen om hun diensten via deze Application Programming Interface aan te bieden. Een van de grote voordelen is dat de API het aantal AJAX-requests zal verlagen, wat de snelheid van de site - waar veel over werd geklaagd de afgelopen decennia - alleen maar ten goede kan komen. We vroegen het AJAX-specialist W. van Hanegem: "Hyves is een netwerk voor vrienden, door vrienden. De requests die ze elkaar sturen nemen echt niet af door een apie of twee." Omdat wij ons niet door de eerste de beste het bos in laten twitteren (zie: google), kaartten we de kwestie aan bij Leonard Pfeiffer, Second Life-goeroe, vermeend private investor in Twitter, broer van Michelle en oprichter van viralcrossmediabureau Verspreid mijn Ziekte. Hij was enthousiast over de Hyves-API: "Helemaal toppiejoppie!". Dat bevestigt ons vermoeden: het crossmedialandschap staat op het punt drastisch te veranderen. Geen NS-trein zonder een LCD-scherm met je laatste "krabbels", die de hele coupé met je mee kan lezen, waarna de trein zal twitteren als een bos vol Scobles. We houden jullie op de hoogte!

====== bron: BBQFacts ======
PS 1. Ik heb niks tegen Hyves. In tegendeel; ik ben best een actieve gebruiker.
PS 2. Ik heb niks tegen Marketingfacts. In tegendeel; ik ben een actieve lezer.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik zie weer blogpostings! Meer tijd nu de drukke overnamemaanden voorbij zijn?