Internetters besteden bijna de helft van hun tijd online aan content, een toename van 37% ten opzichte van 4 jaar geleden, aldus paidContent.org.
De belangrijkste drivers voor deze groei zijn:
- the growth to faster internet access
- the growing popularity of online video and social nets
- improvements in the quality and speed of searches
- and the simple fact that there’s more online material to spend time with
bron: http://www.paidcontent.org/
Deze trend hebben we afgelopen jaar ook gezien binnen Talpa. Er heeft de afgelopen 2 jaar een enorme groei plaatsgevonden in het aantal opgevraagde videostreams, zowel livestreams, programma gemist streams als losse videostreams. In juli (vakantietijd) van dit jaar werden ca. 5 miljoen streams opgestart. In de topmaand maart van dit jaar waren dat er zelfs meer dan 8,5 miljoen.
Leuk om te vermelden is dat wij ook hebben gezien dat consumenten steeds meer bereid zijn om te betalen voor videocontent. Iedere maand realiseren we bijvoorbeeld enkele tienduizenden transacties voor de 24/7 livestreams van De Gouden Kooi; voor de afdeling Interactive een belangrijke "money maker". En ook zijn er iedere week enkele duizenden betalende kijkers naar de livestreams van de Jupiler League.
dinsdag, augustus 14, 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten