Gisteren heb ik ons businessplan gepresenteerd aan de salesmannen en vrouwen. Om het denkproces op gang te krijgen ben ik de presentatie begonnen met het filmpje ipod's dirty secret en de dirty puma pictures om aan te geven dat adverteerders moeten accepteren dat ze bij nieuwe digitale media minder in control zijn dan bij de traditionele media. Dat is lastig voor marketeers van betreffende adverteerders maar het biedt ook een kans. Als je je boodschap op een authentieke manier via digitale kanalen aan de juiste personen verspreid, zullen zij het verhaal verder vertellen. Zo creeren adverteerders een hoog en vaak ook kwalitatief hoogwaardiger bereik, tegen lagere kosten. Uitdaging blijft natuurlijk om iets creatiefs en authentieks te ontwikkelen. Daarop voortbordurend, is de uitdaging van Mediabedrijven om multiple media platforms neer te zetten, met interessante content voor (niche) doelgroepen, die weer interresant zijn voor adverteerders. Traditionele kanalen dienen daarbij vooral als aanjager, trafficbuilder.
Seth Godin heeft onlangs in Amsterdam zijn denkbeelden hieromtrent weergegeven. Helaas kon ik er niet bij zijn, maar gelukkig hebben diverse webloggers erover geschreven. Zeer interessant materiaal, salesboys & girls!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
2 opmerkingen:
Marcel,
Goed om je weer actief te zien op je blog!
Goede post - spread the word!
BTW het verhaal van Seth Godin was briljant. Check ook zijn weblog voor dagelijks verfrissende insights: http://sethgodin.typepad.com/.
Ronald
he ronaldo, ik heb het inderdaad weer opgepakt, al is het alleen maar om mijn eigen gedachten vorm te geven ;-) ciao!
Een reactie posten